Kust tulevad unenäod?

reede, 6. jaanuar 2017
"Näib, et üks tuleb nüüd kohe," pomises võlur ja selgitas igaks juhuks: "Ma pean nüüd kohe-kohe helistama."
"Mis tuleb?" küsis Mari, kes oli unenäod korraks unustanud. Võlur vaatas kaugusesse ja ootas midagi.
"Hea mõte," ütles ta aeglaselt. Mari suu vajus imestunult lahti. Võlur ei pannud seda tähele ja jätkas uneleva häälega: "Iga kord, kui mõni ükskõik kui pisikene hea mõte maailma saabub, helistan ma kellukest, et ta ära tuntaks. Ilmselt on siis sellel mõttel ka natukene uhkem olla."

Till-lill-lill-lill! Kas teie ka kuulsite? :) Ma arvan, et Tilluke Kellaga Võlur, keda on "õnnistatud" sellise pika lohiseva nimega, jäigi oma kellukest tilistama. Eva Roosi raamatut "Kust tulevad unenäod?" lugedes tuli mul ometigi rohkem kui üks hea mõte. Neid tuli terve posu.

Eks minagi olen mõelnud, kust unenäod tulevad ja mis peamine: miks nad iga kord nii erinevad on. Ükskord tantsid öö läbi ja teine kord korjad tee äärest liivaluidetest kingi. Kui Dagmar Normeti Une-Mati lugudest saab mingi aimduse, siis selles raamatus saab kõik selgeks ja see kõik on hirmus tore. Ei oleks arvanudki, et unematindus nii hästi on korraldatud.

Väike Mari leiab tädi-Marta kummutisahtlist võlusõrmuse. Sõrmus vastab kandja igale küsimusele. Kui Mari küsib sõrmuselt, kust unenäod tulevad, ei saa ta vastust. Ta hoopis kantakse võluväel maailma, mis oli mõeldud selleks, et mahutada ära kõik, millesse inimesed küll uskusid, kuid mida nad oma maailma ei lubanud, sest pidasid seda samal ajal ilmvõimatuks. Selles maailmas peab Mari oma küsimusele ise vastuse leidma. Enne ta oma maailma tagasi ei pääse. Õnneks on tal abiks Tilluke Kellaga Võlur, kes on pisitilluke, väga nutikas ja elas juba ammust aega tädi-Marta raamaturiiuli otsas teekannus.

Kui te ei tea, kuidas teekannus elatakse, siis vaadake Anneliis Aunapuu pilte. Saate piraatide laeva "Tibukest" ka imetleda. Minu enda üks lemmikpiltidest oli hoopis õpetus paberlennuki voltimiseks. Ma ei olnudki seda ammu teinud.

Laused on vahel tsipa pikad, aga uni seda raamatut lugedes küll peale ei tule. Tuleb hoopis palju häid unenäolisi mõtteid. Kui oleks võimalik need purki noppida ja see purk hallimateks päevadeks sahvrisse tallele panna, teeksin ma seda hea meelega.

0 köhatus(t):

Postita kommentaar