Nööp

neljapäev, 4. veebruar 2016
Üks pilt ütleb rohkem kui sada sõna.

Ma ei hakka sellele vastu vaidlema, aga... No teate, kui lisada ka sõnad, siis koos ütlevad nad tihti palju rohkem. Kui ma nüüd hästi järele mõtlen, siis üks pilt ütleb need sada sõna harva. Enamasti hoiab ta oma suumulgu kinni ja jõllitab sulle lihtsalt otsa. Ma ei ole kunagi saanud aru oma tuttavatest, kes laadivad oma reisipildid internetiavarustes kuhugi albumisse ja ei lisa selgituseks lausepoegagi. Mida ma siis õieti vaatama pean? Tänavakive? Sinist vett? Kive? Ja kus see pilt üldse tehtud on? Tõepoolest, nõuan lugu!

Pildiliste lasteraamatutega on parem lugu. Neilt võib 99 sõna isegi välja kangutada, aga isegi sel juhul meeldib mulle, kui piltide kõrval vonkleb tekst.  Kui just pole tegu Simoni kassi lugudega... aga nendest räägin ma mõnel teisel korral.
Enamasti meeldib mulle küll pilte vaadata...


... aga minu mõtted piltide juurde ei oleks pooltki nii lahedad kui kirjanikul... või õigemini tema koeral. Rääkimata sellest, et vaatamine ilma lugemiseta võib tüütuks muutuda.


Pilditekstiraamatuid ilmub aina rohkem. Seekord lugesin-vaatasin Emma Chichester Clarki raamatut "Nööp". Sinna on kogutud inglise raamatukunstniku Emma koera Nööbi ühe aasta blogi sissekanded: raamat algab uusaastalubadustega ja lõpeb aastavahetusega. Kuna Nööp on üleannetu koer, siis juhtub temaga aasta jooksul mõndagi. Selles raamatus ei ole küll seiklusi ja põnevust, aga selle eest on kuhjaga toredaid pildilugusid ja muhedaid koeramõtteid. (Ausõna, kahtlustan, et minu koer mõtleb tihti samamoodi kui Nööp!)


Nööbi (Inglismaal Plum) tegemistel saab silma peal hoida siin (leht on ingliskeelne).

0 köhatus(t):

Postita kommentaar