Kuldkala nr 14

laupäev, 21. november 2015
Jennifer L. Holm on kirjutanud raamatu "Kuldakala number 14".  Selle raamatu pealkiri pani mind imestama, et mille poolest on see neljateistkümnes kuldakala teistest kuldkaladest erilisem, et temast kohe terve raamat kirjutati? Mõtlesin selle järele uurida ja lugesin raamatu läbi. Tuli välja, et see "Kuldkala number 14" ei olnudki tegelikult kala, vaid hoopis... siinkohal jätan ma oma lause lõpetamata, sest tahan, et ka teile jääks see põnevus välja uurida, kes see kuldkala tegelikult on.

Raamatu peategelaseks on üheteiskümneaastane Ellie, kellele ei meeldi muutused. Ühel päeval, kui ilmub üks imelik poiss muutub tema elu hoopis teistsuguseks. Mingil veidral moel on see poiss Ellile kuidagi väga tuttav, võib isegi öelda, et ta meenutab talle ta vanaisa, seda alatasa surematusega jändavat teadlast.

" Seejärel keerab ta ema suunas. "Aga kui sa juba seda mainid, Melissa, pean laenama su autot." Ema tõmbab küpsise kurku. "Autot laenama? Arvasin, et loobud sõitmisest."
Vanaisa piideleb teda tähendusrikkalt. "Olukord on muutunud, ja ma pean ühe asja korda ajama."
"No minu autoga sa sõita ei saa," vastab ema aeglaselt. "Sa pole piisavalt vana."
Vanaisa ajab end täies pikkuses sirgu.
"Ma olen kahtlemata piisavalt vana. Tahad mu juhiluba näha või?"
"Paps, " sõnab ema rahustaval toonil. "Mis juhtub siis, kui sind peatatkse? Sa ei näe just välja nagu juhiloa fotol."

See on raamat teadusest, elu ja surma, pere ja sõpruse ja surematuse võimalikkuse kohta.

0 köhatus(t):

Postita kommentaar