"Ma teen su terveks," ütles karu

esmaspäev, 7. september 2015
"Kõigepealt käpp," ütles väike tiiger ja väike karu pani alustuseks sidemesse käpa.
Ü h e käpa.
Siis teise.
"Nüüd jalad," ütles väike tiiger.
Ja väike karu mähkis sidemesse ka tema jalad.
"Mis veel?"
"Selg," ütles väike tiiger.
Aga kui selg sidemesse panna, tuleb sidemesse panna juba ka kõht.
Niisiis sidus väike karu ringiratast kinni nii selja kui ka kõhu. Ja kuna side ikka veel otsa ei saanud, mähkis ta väikese tiigri kaelast varbaotsani sisse.
"Pea jäta välja," ütles väike tiiger, "sest äkki ma pean vahepeal köhima."

Saksa kirjaniku ja kunstniku Janoschi raamatud oma oranžide kaantega on mulle silma jäänud varemgi, aga sel korral peatusin riiuli ees pikemalt. ""Ma teen su terveks," ütles karu" lugesin ma kaanelt. "Milline huvitav pealkiri!" mõtlesin ma.
Lõin raamatu lahti ja avastasin, et selle on välja andnud kirjastus Kakaduu. "Milline põnev nimi kirjastusele!" imestasin endamisi.
Keerasin lehekülge ja lugesin trükiandmetest, et kirjastus kingib 20 raamatut Eesti haiglate lasteosakondade lugemispesadele. "Milline imehea idee!" mõtlesin rõõmsalt.
Kui juba raamatu algus nii huvitavaks osutus, võis ainult mõelda, kui põnev veel on lugu seal sees. Napsasin raamatu riiulist, kandsin enda lugemispessa ja asusin lugema.

See on armas lugu väikesest tiigrist, kes ühel päeval ei jaksa enam kõndida ega joosta ja kukub põmdi maha. Otse loomulikult jookseb kohemaid kohale tema parim sõber väike karu, kes hakkab sõpra poputama: paneb ta sidemetesse, keedab tema lemmiksööki, viib ilusale mõnusale pehmete patjadega sohvale ning katab tekiga kinni, kutsub talle sõpru külla... Kuna väike tiiger isegi ei tea, mis tal viga on, siis otsustatakse ta viia loomade haiglasse ülevaatusele.
Olge mureta, väike tiiger saab terveks, aga täpsemalt saab igaüks ise lugeda.

Kõigest sellest on kirjutatud nii toredalt ja muhedalt, et edaspidi ma Janoschi raamatutest nii hoogsal sammul mööda ei kõnni. Selline jutt on nagu killuke päikest sombuses septembrikuus.

Raamatu esimesi lehekülgi saab imetleda siin. Lisaks kirjutas Eva Koff selle aasta veebruaris Sirbis Janoschi tiigri ja karu lugudest nii ilusasti, et patt oleks jätta vastav viide siia lisamata.

0 köhatus(t):

Postita kommentaar