Ella Lapimaal

neljapäev, 10. september 2015
Me olime pisut elevil, kui õpetaja naine lõpuks tagasi tuli.
"Mul on häid ja halbu uudiseid," ütles õpetaja naine.
"Head enne," nõudis õpetaja.
"Ma sain meile tagasisõidupiletid."
"Jess," ütles õpetaja.
"Nõme," ütlesime meie.
"Aga lend väljub alles nädala pärast," jätkas õpetaja naine.
"Nõme," ütles õpetaja.
"Jess," ütlesime meie.

Kaks ei jää teadupärast kolmandata. Päris kindlasti ei jää kolm ka neljandata, neli viiendata ja nõndamoodi edasi, sest soome kirjanikul Timo Parvelal tuleb neid Ella-jutte nagu Vändrast saelaudu. Suisa hirm hakkab!

Seekord tuli trükist "Ella Lapimaal", mille kaanepilt on juba piisavalt värvikas. Mõtlesin küll alguses, et jätan ta lugemata. Raamatutest "Ella ja sõbrad" ja "Ella ja sõbrad 2" ma juba kirjutasin ja tundus kuidagi sobimatu jälle Ellast rääkida. Muudkui Ella ja Ella, aga kõik need teised põnevad raamatud? Proovisin kangelaslikult erapooletu olla, aga siis sain aru, et teate, kui sul on hea raamat, siis teda lihtsalt tuleb lugeda. Saati kui ma tegelikult ei ole erapooletu. Mis siis ikka, eks te kannatate mu erapoolikuse ära! :)

Sel korral lähevad ajalood pööraseks juba kohe alguses. Just-just, juba esimesel leheküljel. Ella on jõudnud teise klassi ja tema õpetaja hullumise ääreni. Võimalik, et ta oli seal juba enne. Oma klassipildi eest on nad võitnud reisi Indiasse. Kuna enne lennukile jõudmist jõuab Pate hoopis pagasilindil kohvrile järele sõita ja õpetaja peab talle järele minema, on viimane lennuväravat otsides nii ähmi täis, et nad lähevad üheksanda asemel hoopis kuuendasse. Nii saabuvadki nad lõunamaa asemel hoopis Lapimaale (Lapimaa on osa Soomest). Sellega üllatused ei piirdu, sest Lapimaal selgub, et Sokk (st õpetaja) on Jõuluvana poeg, lapsi tahetakse päkapikkudeks jätta (sellest poleks midagi, kui tüdrukutel habet ei kasvaks ja poisid ringmänge ei peaks mängima), suusatamine on päris tore, õpetaja (st Sokk) kaevab lusikaga tunnelit koju ja üleüldse lähevad asjad tavapäraselt segaseks ja kasvavad kõrgele üle pea.

Tegelikult on Ella ja tema sõbrad tublid ja toredad lapsed.

Me vestsime. Mina vestsin väikest lindu. Hanna vestis võtmehoidjat. Tiina vestis bumerangi. Samppa vestis peamiselt laaste. Pukari ütles, et ta vestab kõigile vastu kärssa, kui ta midagi vestma peab. Ja Pate vestis muidugi endale sõrme. 

Ma olen ainult veidikene mures, millises seisus õpetaja neljandaks raamatuks on. Loodetavasti on ta oma preeriaunistustest üle saanud...

0 köhatus(t):

Postita kommentaar