Väike prints

teisipäev, 30. juuni 2015
See kaupmees müütas täiuslikke tablette, mis kustutavad janu. Neelad nädalaks ühe alla ega taha enam juua.
"Miks sa neid müütad?" küsis väike prints.
"Need annavad suurt kokkuhoidu ajas. Asjatundjad on välja arvestanud. Nii säästetakse viiskümmend kolm minutit nädalas."
"Ja mis selle viiekümne kolme minutiga teha?"
"Teed, mida sa ise tahad..."
"Kui minul oleks viiskümmend kolm minutit aega, siis ma sammuksin üsna tasakesi allika poole..."

/täiskasvanud on ikka veidrad küll/

Võtsin taaskord kätte Antoine de Saint-Exupéry (kuulsaima) raamatu "Väike prints". Uskuge või mitte, aga 6. aprillil sai see lugu juba 72-aastaseks. Tahtsin kirjutada, et "väike prints sai aasta vanemaks", aga tema on igavesti noor ja samamoodi eelistab ka igavesest ajast igavesti küsimuste vastamisele nende esitamist. Täpselt nii nagu kõik lapsed!
See on raamat, mida võib uuesti ja uuesti lugeda. Kuigi lehekülgi on tal vähe, ütleb ta nii palju. Kohe NII palju! Tegelikult isegi NII palju! Arvatavasti seetõttu üks mu tuttav loebki teda kord aastas: ikka selleks, et tal kogu aeg meeles püsiks, et oluline on silmale nähtamatu ja mis tagajärjed on kellegi taltsutamisel. Mina jõudsin selle raamatuni teist korda. Lugesin ühest lastekirjanduse blogist, et lisaks kõigile näidenditele ja telefilmidele, on väikesest printsist valminud väga lahe multifilm. Ootan õhinaga, millal seda kinno vaatama saan tormata. Treiler oli küll lummav, eriti prantsuskeelsena :).



Nüüd peaks olema selge, miks ma uuesti "Väikest printsi" lugesin. Tuleb tunnistada, et see kuldkollaste juustega poiss on mulle jätkuvalt kallis. Lugedes tema rännakutest oma koduasteroidilt teistele planeetidele ja kohtumisest kirjanikuga pani see mind mõtlema, et täiskasvanud ongi tõepoolest imelikud. Nad ei saa kunagi millestki aru ja nähes pilti boamaost, kes on elevandi alla neelanud, peavad seda kaabuks. Ma loodan, et mina seda viga ei tee.

Selle raamatu imeliste mõtetega lähen ma nüüd suvepuhkusele... sammudes üsna tasakesi peegelsileda järvevee, maasikapeenarde, suviste rännakute ja rohtunud lillepeenarde poole.

0 köhatus(t):

Postita kommentaar