Juhtumit uurivad Lasse ja Maia

esmaspäev, 15. juuni 2015
Tõepoolest, mul ei olnud isegi kavatsust Martin Widmarki raamatut "LasseMaia detektiivibüroo. Raamatukogumõistatus" lugeda! Minu riiul tööl on niigi raamatutega ülekoormatud ja iga lugu ootab ja loodab, et just tema on see õnnelik, kelle ma järgmisena lõunapausile, parki, bussi ja koju kaasa võtan. Minust oleks inetu lasta mõnel uustulnukal järjekorras ette trügida.

Kõiges on süüdi see raamat oma oi-kui-köitva pealkirjaga ja minu töökaaslane. Ta oli raamatu riiulist leidnud ja asus ahnelt lugema. Selle oli tellinud endale lugeja Pille-Riin, aga kuna ta ei olnud raamatule veel järele tulnud, siis miks mitte juhust kasutada. Kui töökaaslane oli jõudnud kõige põnevama koha peale, juhtus see, mis tööl pahatihti juhtub – tal oli vaja tööd teha. Siis jäin mina raamatuga kahekesi ja no, teate, seda Pille-Riinu ei paistnud ikka veel kusagil olevat. Eks ma siis mõtlesin, et raamatukogu on tõepoolest kaugel ja ilm on ilus ja võib-olla istub Pille-Riin hoopis kusagil pargis, sööb jäätist ja naudib päikselist hommikut. Igatahes oli täiesti selge, et mõistatusi ei tohi niisama vedelema jätta, need tuleb ära lahendada. Asusin koos Lasse ja Maiaga kurjategijat paljastama.

Valleby raamatukogust kaovad hinnalised raamatud ja raamatukoguhoidja Fahlen on südamerabanduse äärel. Kohalik politseiülem kutsub appi Lasse ja Maia, et välja uurida, kuidas raamatuid on võimalik raamatukogust välja viia ja kes seda teeb. Kahtlusaluseid on kolm - kirikuõpetaja, zooloog (uurib siiski loomi mitte sood) ja ehitusmees - ja ükski neist ei anna kurikaela mõõtu välja.

Võin teid juba ette ära kurvastada: raamat on õhuke. Loed, loed... ja ongi otsas. Muidugi võib seda mitu korda lugeda. Kui Pille-Riin täna raamatule järgi ei jõua (ilm on ometigi nii ilus ja jäätis maitsev!), siis loeme kindlasti töökaaslasega selle osa uuesti üle, kus politseiülem proovib raamatut nii turvaväravate vahelt läbi viia, et väravad üürgama ei hakka. Selliseid asju võiks ometigi katsetada!
Hea on see, et LasseMaia detektiivibüroo sarjast on ilmunud veel üksteist raamatut. Lugemist kui palju!

P.S Kuigi Helena Willis oli joonistanud raamatusse lustlikud pildid, ei saa ma sinna midagi parata, et minu kujutluses muutus kirikuõpetaja hoopis Briti teleseriaalist tuntud isa Browniks :).

0 köhatus(t):

Postita kommentaar