13 põhjust

reede, 23. mai 2014
Kui mu arm oleks meri, 
siis taanduks kõikjalt maa.
Kui mu arm oleks kõrb,
maa täituks liivaga.
Kui mau arm oleks täht, 
valgeks saaks pimedaim öö.
Ja kui tiivad saaks mu arm,
saaks lennust mu päevatöö.

Jay Asher´i raamat "Komteist põhjust" on lugu ühe enesetapu järellainetusest. Raamat saab alguse sellest, et Clay Jensen jõuab koolist koju ning avastab,et talle on saabunud postipakk, milles on kassetilindid. Need oli salvestanud Hannah Baker, tema klassiõde ja kiindumuse objekt, kes kaks nädalat tagasi tegi enesetapu.

Kassetid saadetakse käest kätte ainult neile kolmeteistkümnele isikule, kes kuidagi andsid tõuke Hannah enesetapule.

Mustang vapub, kui Tony pöördeid lisab. Seejärel hakkab auto aeglaselt tagurdama.

"Võib-olla olete teiegi avastanud seoseid, millest mina midagi ei tea. Võib-olla olete luuletajast sammu võrra ees. "
Ei, Hannah, ma jõuan vaevu sammu pidada.
"Ja kui ma ütlen oma viimased sõnad... nojah, tõenäoliselt mitte oma viimased sõnad, vaid viimased sõnad neil kassettidel... tuleb sellest üks keerukas sisutihe, tundeküllane sõnakogum. Teisesõnu, luuletus."
Jälgin läbi akna Tony autot, nagu vaataks filmi, Mustang tagurdab aeglaselt kaadrist välja. ent esituled ei kao järkjärgult, mis oleks loogoline juhul, kui ta oleks ikka veel tagurdanud või kõrvale pööranud. Ei, tuled lihtsalt kustuvad. Nagu oleks need ära kustutatud.

Lugu on kaasahaarav ja omamoodi lähenemisega noorte probleemidele. See raamat kõneleb lugejatega. See tahab teile öelda, et isegi väike asi, mis sa teisele halvasti teed või ütled võib teisel põhjustada suure hingelise trauma. Seega mõtle hoolega enne kui midagi teed või ütled. Märka abivajajaid enda ümber.

0 köhatus(t):

Postita kommentaar