Ella ja sõbrad

esmaspäev, 16. detsember 2013
Järgmiseks otsustas asendaja meile matemaatikat õpetada. /.../
"Kas keegi oskab loendada ühest kümneni tagurpidi?"
"Kukepea," arvas Samppa.
"Samppa, keera end otsekohe pingis õigetpidi!" käskis asendaja.
"Aga pidi ju tagurpidi olema...?
"Mina tahtsin öelda, et loendage numbreid tagant alates."
"Siis ikkagi sealt!" näitas Samppa klassi tagaseinale.

Soome kirjaniku Timo Parvela raamatut "Ella ja sõbrad" ei soovita ma ühelegi lapsele. Oh, ei! Mõelgem tagajärgedele!
See on hoopis kohustuslik lugemine kõikidele õpetajatele ja lastevanematele, kes arvavad, et nende õpilased/lapsed käituvad halvasti. Te ei tea, kuidas teil veel vedanud on! Teie hoolealused on inglid võrreldes esimese klassi õpilase Ella ja tema klassikaaslastega!

Muidugi oli seda kõike pööraselt naljakas lugeda. Mul oli küll kahju, et õpetaja pidi puhkusereisil hakkama saama Piilupart Donaldi koomiksitega, sest tema õige kohver oli turvalisuse kaalutlustel klassi suusakappi lohistatud ja et tema reisikott (koos seaga) jäi ekskursioonil kooliõue maha ning seetõttu said nad kunstimuuseumis näha ainult elavat muumiat (kassatädi, kes nõudis piletiraha), aga ma ei saanud sellest kõigest lugedes ka muiet alla suruda. Irooniline, humoorikas ja põnev lugemine! Rohkem ma kahjuks ei tihka ära rääkida, sest raamat on niigi imeõhuke!

"Mina ei tunne veel kella," muretses Pate.
"Ma teen teid tuttavaks. Kell, see siin on Pate. Pate, see on kell," ütles Tuukka ja näitas Patele oma kella.

0 köhatus(t):

Postita kommentaar