Müürililleks olemise iseärasused

teisipäev, 19. veebruar 2013
Ma arvan, et kui mul peaksid kunagi lapsed olema ja nad on kurvad, ei ütle ma neile, et Hiinas inimesed nälgivad või midagi sellist, sest see ei muudaks tõsiasja, et nad on kurvad.
Ja isegi kui kusagil on kellelgi palju halvem, ei tee see seda, mis sinul on, olematuks. Ei head ega halba.

/Charlie kirjast tundmatule/


Sain sõbraga üle pika aja kokku ja kui jutulõnga jälle raamatute peale kerisime, sest miks ometi peaks lugemiselamusi ja -õudusi ainult endale hoidma, selgus, et me olime mõlemad viimati lugenud sama juttu: Stephen Chbosky raamatut "Müürililleks olemise iseärasused". Meile mõlemale meeldis see raamat. Küsite, et miks? See oli lihtne ja aus lugu. Ma arvan, et peategelane Charlie on tõepoolest üks väga eriline poiss ja seda juba seetõttu, et ta kirjutas ja ka rääkis keerutamata ja kõigest. Alguses arvasin ma, et ta on veidi naiivne (andke mulle andeks!), aga siis ma mõistsin, et ajan naiivsuse siirusega segi.

 Raamatus on 15-aastase Charlie kirjad  ühele poisile, kellest ta arvas, et too võiks aru saada, mida ta läbi elab. Charlie otsustas elust osa saada. Muidugi pole ta päris kindel, mida see täpselt tähendab, aga üldiselt saab ta sellega üsna hästi hakkama. Asjad on lihtsalt harjumatud ja väga segased. Näiteks käimine...

Kohe, kui ma koju jõuan, helistab mulle Mary Elizabeth ja küsib: "Mis uudist?" Ja ma ei tea, mida öelda, sest olen vahepeal jõudnud ainult koju jalutada ja seda pole just palju.

"Müürililleks olemise iseärasused" on väga ladusalt kirjutatud raamat. Kui te tahate lugeda midagi lihtsat, ausat ja mõistetavat, siis lugege seda raamatut. Charlie avameelsus mõjub vabastavalt. Kui keegi kobiseb, et siin on ometigi narkootikumidest, enesetapust ja seksist, siis on siin palju rohkem sõprusest ja sellest, et me kõik oleme isemoodi erilised.

Kui ma koju sõitsin, mõtlesin ma sõna "eriline" tähenduse üle. Ja ma mõtlesin, et viimane inimene, kes seda mulle ütles, oli tädi Helen. Olin väga tänulik, et sain seda uuesti kuulda. Sest küllap me kõik vahel unustame. Ja ma arvan, et igaüks on omal moel eriline. Ma tõesti arvan nii.

Tahtsin rõõmsalt lisada, et raamatul põhinev film jõuab varsti kinodesse, aga vahepeal otsustas levitaja ümber ja filmi pean (peame) ...khm...kusagil mujal vaatama.

P.S Raamatus on ka raamatu- ja muusikasoovitusi.

0 köhatus(t):

Postita kommentaar