Mis juhtus Marekiga?

esmaspäev, 3. september 2012
"Mis õudseid seiklusi sul võib olla? Niipalju kui ma tean, ei küti sa Birmas tiigreid ega valluta Antarktist."
" See´p see kõige õudsem ongi. Ma ei valluta Antarktist ega küti tiigreid, ma ei tee üldse midagi, aga sellest hoolimata juhtub minuga alatasa midagi kohutavat. Igal sammul mingi seiklus." 
"No tead," sõnasin umbusklikult, "Raske on kujutleda, et sa kodus või koolis tõesti midagi hirmsat saaksid läbi elada."
Marek muigas, ja mulle näis, et veidi üleolevalt.
"Ma usun, et teil on seda raske kujutleda," ütles ta. "Ma ju räägin teile, et need on uskumatud lood. Midagi niisugust ei juhtu kellegagi, ainult minuga."

Tegin suvel pattu. Lugesin kooliteemalist raamatut. Täiesti ettekavatsematult. Mulle meenus, et kunagi ammu-ammu nägin vana film ühest poisist nimega Marek, kellel ranits ära varastati. Kuna ma rohkem filmist ei mäletanud, siis jäi see asi mind painama. Miks varastati? Kes varastas? Selgus, et kannatanu nimi oli Marek Piegus ja tema äpardustest saab lugeda E. Niziurski raamatust pealkirjaga "Marek Pieguse uskumatud seiklused".

Raamatus on kolm seiklust. Kaks neist räägivad Mareku hädadest koolis ja kodus: kuidas tal õppida ei lastud, sest korterisse ronis seltsilisi sisse aknast ja uksest ning kuidas ta klassijuhataja sünnipäeval klassi korrapidajaks määrati ja ta kõik untsu keeras.
Kolmas seiklus on kriminaalne juhtum. See oligi see n-ö "ranitsa lugu". Marek röövitakse ära. Asja asub uurima detektiiv Kwass, kes samuti ühel öösel salapärastel asjaoludel kaob. Teodor oma poistekambaga võtab uurimise üle ja lahendab mõistatuse.

Raamatu lugemise tegid keeruliseks poola nimed ja asjaolu, et jutt ilmus esmakordselt 1959. aastal. Kõik see tollane olustik - nt pioneeride tuba, klassikorrapidaja, töönduskoperatiiv - vajab praegu juba selgitusi.


Ja et patt liiga suureks ei paisuks, postitasin oma jutu alles praegu. Septembris.

0 köhatus(t):

Postita kommentaar