Suur seiklus

teisipäev, 28. august 2012
Some day, perhaps soon,
I`ll build a big boat.
One that can float like the boats 
and fly like the planes
even thought it`s a boat.

Ühel päeval, võib-olla õige pea,
ehitan ma suure laeva.
Sellise, mis suudab ujuda nagu laevad
ja lennata nagu lennukid,
isegi kui see on (vaid) laev.  

/üle-jala-tõlkes/

See pole enam ammu saladus, et mulle meeldivad ilusate ja omapäraste piltidega raamatud. Lugemist on sellistes raamatutes vähe, aga joonistused teevad kõik tasa, enamgi veel. Pilte vaadates läheb mõte rändama ja nii saab raamatu jutust pikkamisi hoopis minu enda jutt.
Anna Castagnoli ja Gabriel Pacheco raamatut "The great journey" ("Suur(epärane) reis") võibki sirvima jääda. Igal leheküljel on unenäolised ja mõistatuslikud pildid.

Seda raamatut pole eesti keelde tõlgitud, seega räägin lühidalt teile sellest unejutust. Hoidke padi lähedal!

Olles endale ehitanud imelise laeva, mis suudab lennata üle maa ja ujuda nii vee peal kui vee all, seon ma selle akna alla.
Ühel öösel, kui kõik magavad, avan ma silmad ja hüppan tasa voodist välja. 
Ma pean reisile kaasa võtma igasuguseid asju: sooja mantli külmade maade jaoks, veepudeli kõrbesse, tikud ja maisiterad, et tuld süüdata ja endale popkorni teha. Ma pakin kõik kohvrisse, ronin aknast välja, heiskan purjed ja sõit võib alata.
Kui laev on kaugele triivinud, näen ma, et linn muutub aina pisemaks ja pisemaks. Mul hakkab hirm, aga ma mõtlen haigrute, öökullide ja vareste peale. Ma vaatan, kuidas nad minu laeva kõrval lendavad ja ma ei karda enam. Ma saan käega pilvi puudutada. Ma võiksin neid isegi maitsta, kui ma tahaksin. Ma pean ainult suu pärani ajama. 
Minu laev lendab päevi ja öid. Vahel see puhkab merelainetes hõljudes ja seilab nagu tavaline laev.

Ma lähen oma laevaga...

Kuhu te minna tahaksite? Võib-olla külastaksite ka teie oma reisil sellist linna, kus on sõda ja ajaksite metsloomade abiga sõdurid minema. Siis te läheksite linna ja saaksite seal minna igale poole, ilma et keegi midagi ütleks. Te võiksite minna kõikidesse poodidesse ja valida täpselt selliseid maiustusi ja täpselt nii palju, kui te ise tahate.

Reisiks valmistumise juures on oluline vaid meeles pidada, et kõik ööd pole ühtmoodi head sellise laeva ehitamiseks. Võib-olla peab olema täiskuu või on oluline taevatähtede paiknemine. See peab olema eriline öö.

Sellel ööl kõik, jah, absoluutselt kõik, magavad.

0 köhatus(t):

Postita kommentaar