Kui jalutab tuvi, see tekitab huvi

teisipäev, 19. juuni 2012
Emakeelest tunnen mõnu,
mina naudin eesti keelt.
Kui kõht on tühi, närin sõnu,
magustoiduks limpsan keelt.

Maiuspalaks pean ma teda.
Ta on eriliselt hea
roheliste hernestega.
Alla neelama ei pea.

/luuletus "Emakeel"/

Ilmar Trulli "Tuvi jalutab" on eriliselt hea luuleraamat isegi roheliste hernesteta. Salmidesse on ennast üles rivistanud nii riiakas riiakas, kaerajaani tantsiv kaamel, roheline lemmikloom, tähti õpiv haug kui ka Ülemiste Vanake ja Alumiste Moor. Kõike seda riimides ning vaimukas ja mängulises sõnastuses. Näiteks mina pole varem küll mõelnud, miks elu ja unelma vahel üks lõhe haigutab ja suud maigutab. Miks see kala seal on?!
Mulle meeldisid ka autori joonistatud pildid ja raamatu päikseline kaanevärv. Nii ilusat raamatut on kahju raamatukokku tagasi viia.
Lõpetuseks trükin siia ühe oma lemmikuma lemmikluuletuse pealkirjaga "Minu teadmised Saaremaast":

Onu Kaarel on Saaremaal Kaarmas
ja uuristab seal dolomiiti.

Ja Kaali järves sulistab saarmas
ja uurib seal meteoriiti.

Ja mõned saarlased püüavad kalu
ja müüvad neid Jaapanisse.

Ja mõned kõnnivad paljajalu
ja Sõrve säär käib saapa sisse.

0 köhatus(t):

Postita kommentaar