Veedame aega Pokude seltsis

laupäev, 7. aprill 2012

Seekord võtsin kätte raamatu, millest ma olen palju kuulnud ja mille tegelastega ma olen juba üsna kaua aega tuttav. Kuid pean tunnistama, et ma ei ole seda raamatut senini kordagi läbi lugenud. Piinlik küll, aga jah nii see on. Jutt käib Edgar Valteri "Pokuraamatust".

Ma olen sellest raamatust kuulnud senini ainult kiitvaid sõnu ja seetõttu imestasin, kas tõesti ei heideta sellel raamatule midagi ette. Tavaliselt ju ikka leitakse midagi, mille kallal norida. Aga tundub, tähendab mitte ei tundu, vaid see ongi nii, et see on tõesti selline raamat, mille kohta ei ole midagi halba öelda.

Ainuke asi, mille kallal norida saaks, on, et miks just sellised tegelased ja mitte tavalised lapsed? Aga kui sa võtad selle raamatu kätte, siis unustad sa selle küsimuse peagi, sest see mis sulle sealt raamatust vastu vaatab on nii kaasahaarav ja reaalne, et sa ei tahagi enam ühtki teist tegelast sinna. Jutt on vaimukas ja lustakad pokud askeldavad igapäevaseid toimetusi tehes ringi.

Sellel raamatul on kaks omadust, mis muudab selle minu jaoks heaks lasteraamatuks: 1) suured ja värvilised pildid, mis lisavad sellele loole vürtsi (kujutage nüüd ette paljaid pokusid koos Pukoga saunas vihtlemas); 2) selles on tunda lapselikkust.

Kogu selle jutu lõpetuseks üks väike lõiguke raamatust (kahjuks ei saa ma siia selle lehekülje pilt lisada, aga kujutage ette tarekest ja põdra nägu, kui ta sellest möödub).

"Kamber oli vaikne ja õdus. Vana oli silmadel lasknud kõigist üle käia, oli vaadanud, kuhu keegi on poetunud, ja hakkas tasakesi vappuma. Alles tüki aja pärast kostus tuttavlik "kõh-kõh-kõh." Ja oh seda head nakkust! Hetke pärast vappus naerust kogu pokurahvas ja üle tare kajas valjuhäälne "kih-kih-kih". See kõlas "kõh-kõh"-iga hästi kokku.
Vana põder Põka, kes juhtumisi metsatarest mööda astus, jäi kohkunult seisma. Seda pole küll veel juhtunud, et kogu tare nii kummaliselt häälitseks. Põka astus igaks juhuks kiiremini edasi, raputades ise pead." [lõik raamatust]

0 köhatus(t):

Postita kommentaar